Багато залежить від стану підвіски, пружин та амортизаторів, але безпосереднє зчеплення з дорогою забезпечують шини. Невідповідна або зношена гума може спричинити ДТП. У статті розповімо, як цього уникнути.
Коли міняти гуму по сезону
Навесні – із зимової на літню. У нормативних документах немає жорстких вимог: рекомендують використовувати зимові шини з грудня до лютого, а літні — з червня до серпня. Є вимоги до шипованої гуми: нею не можна користуватися з першого червня — за це можуть попередити або оштрафувати на 500 Р. З зими на літо перевзутті за середньодобової температури вище +7 °C. Після цієї позначки зимова гума швидко зношується та погано тримає дорогу. Придбаби кращi шини диски ви можете перейшовши за посиланням.
Восени – з літньої на зимову. Час змінювати гуму, якщо середньодобова температура падає нижче +10 ° C: літня гума дубіє, зчеплення з дорогою стає гіршим. Восени набагато складніше записатися на шиномонтаж: чим ближче заморозки, тим довший запис. Люди бояться ожеледиці, перспективи вдарити чужу машину або полетіти в канаву.
Як зрозуміти, що гуму пора міняти
Покришки автомобіля – витратний матеріал. Окрім заміни по сезону їх важливо оновлювати, як тільки вони зносяться або будуть серйозно пошкоджені.
Коли шина зношена. Кожна автомобільна покришка має індикатор зносу — спеціальну перемичку між острівцями протектора. Щойно протектор зітреться і співпаде за рівнем хоча б з однією з індикаторних перемичок, покришку настав час міняти. Така шина є небезпечною, особливо на мокрій поверхні.
Недостатньо високий протектор погано відводить воду з плями контакту шини з дорожнім полотном. Там, де на нових шинах можна впевнено їхати 70-80 км/год, на зношених шин можна втратити контроль над автомобілем вже на швидкості 55-60 км/год.
Індикаторна перемичка на покришці, що пройшла півтора сезони
Деякі виробники наносять свої індикатори зношування на додаток до стандартних. Наприклад, на шинах «Нокіан» посередині протектора прорізають цифри: що більше число, то глибше проріз.
На відносно новій покришці буде багато цифр, на зношеній залишиться одна чи дві — решта зітруться. На боковину шини «Континенталь» наносять краплю з хрестом. Як тільки він зітреться до половини, шину слід вважати зношеною та міняти. Але це швидше винятки — на більшості шин немає таких індикаторів.
Зношування може бути нерівномірним. Якщо шину перекачували, буде стерта центральна частина протектора. Якщо тиск у шині був надто низьким, вона буде відносно свіжою, а бічні частини протектора будуть зношені.
Нестандартні індикатори зношування. Зліва направо: «Нокіан» з цифрами – літня та зимова, «Континенталь» літня – з краплею та хрестом
Шина, яку перекачували: знос на центральній частині протектора набагато сильніший
Ще буває таке, що зношується або внутрішня або зовнішня сторона протектора на одному колесі. Це означає, що порушено розвал — кут положення колеса щодо вертикальної площини. У такому випадку важливо записатися на розвал-сходження — це послуга, у процесі якої регулюють кути установки коліс.
Трапляється, що кути положення коліс не відрегулювати. Наприклад, якщо машина побувала у серйозній ДТП і у неї деформовані силові частини кузова чи деталі підвіски. У такому разі доведеться усунути ці несправності, а потім заїхати на стенд розвалу-сходження ще раз.
Пилоподібне, або гребінчасте, знос зустрічається на зимовій гумі, якщо порушено сходження — кут положення колеса в горизонтальній площині. Запишіться на розвал-сходження, щоб на новій покришці не з’явилося таке ж знос.