Маркетплейси та інтернет-магазини настільки щільно увійшли до нашого життя з початку пандемії, що сьогодні важко уявити собі існування без них. Зручний вибір, безліч варіантів, доставка та відсутність прямих продажів – маркетплейси зручні як користувачам, так і підприємцям, адже тепер не потрібно орендувати приміщення для магазину чи офісу, можна продавати через інтернет. Що таке маркетплейс читайте далi.
Отже, давайте розберемося, що ж таке маркетплейси.
Що таке маркетплейс простими словами?
Маркетплейс — це майданчик, де безліч підприємців та продавців розміщують свої товари (або послуги). Будь-який користувач інтернету зможе знайти на цьому «ринку» все, що йому потрібно, порівняти варіанти і вибрати відповідний. Ідентичні товари продаються за різними цінами, є можливість вибрати товар за параметрами, наприклад, розміром та кольором. Також покупець зможе оцінити продавця та продукти за відгуками та купити необхідне за вигідною вартістю.
Маркетплейс – це майданчик-посередник між продавцем та покупцем, новий спосіб продажу товарів та ведення бізнесу. Оцінити платформи гідно змогли багато підприємців (особливо зараз).
Які є види маркетплейсів?
Усі існуючі маркетплейси можна розділити на три види виходячи з категорій товарів або послуг, що пропонуються:
Вертикальні маркетплейси — це майданчики, де пропонуються товари та послуги одного типу від різних продавців.
Горизонтальні маркетплейси — це платформи, що поєднують товари та послуги за якоюсь характеристикою.
Глобальні маркетплейс – це майданчики, де можна знайти все, що завгодно.
Чим маркетплейс відрізняється від звичайного інтернет-магазину?
Якщо не вдаватися в технічні особливості роботи тих та інших майданчиків, то основна відмінність полягає в тому, що маркетплейс збирає безліч продавців, а інтернет-магазин – це платформа лише для одного бренду. На маркетплейсах ви можете знайти інформацію про будь-які товари, які необхідні у повсякденному житті, будь то книги або продукти харчування.
Ще одна відмінність — відсутність оффлайн-точок продажів у маркетплейсів, вони мають тільки пункти видачі замовлень. Багато інтернет-магазинів мають фізичні представництва, де ви можете побачити товар наживо, оцінити його і вже потім прийняти рішення про покупку. Звичайно, якщо ви отримаєте товар з маркетплейсу і залишитеся незадоволені ним, ви зможете його повернути.
Як працювати на маркетплейсах і які особливості в роботі?
Якщо ви збираєтеся стати продавцем, потрібно вивчити всю інформацію про маркетплейс, про особливості роботи з ним, вимоги та правила майданчика.
Давайте розберемося в основних вимогах платформ:
Продавець має бути офіційно зареєстрований як самозайнятий, індивідуальний підприємець чи юридична особа;
Потрібно зареєструватися на маркетплейсі та пройти модерацію;
Вся продукція має бути сертифікована і мати всі документи, що підтверджують: сертифікати, ліцензії. Також важливо, щоб у товарів був товарний знак або дозвіл на використання чужого товарного знака, якщо ви займаєтеся перепродажем;
Вся продукція, що відправляється, повинна бути маркованою. Для того щоб товари прийняли на склад, необхідно приклеїти штрих-коди.
Кожна з торгових платформ має свої особливості, які потрібно враховувати перед початком продажів. У правилах та вимогах є інформація про те, що робить маркетплейс щодо продавців, як пройти модерацію та почати продавати товари. Радимо вивчити кожну, щоб не зіткнутися зі складнощами.